praktisch

Praktisch

Laptops

laptops

Laptops in het Sint-Ursula-Instituut

Technologie staat niet stil. Dagelijks worden bepaalde technologieën verfijnd en worden alternatieven ontwikkeld. Naast het feit dat computers in onze samenleving niet meer weg te denken zijn, kwam de digitalisering nog eens in een stroomversnelling door de coronacrisis. Het wordt tegenwoordig in onze samenleving als vanzelfsprekend gevonden om mee te zijn in het digitale verhaal.  

  

Back-ups

Er worden door de school geen back-ups gemaakt van documenten. Alle bestanden die in de map ‘Mijn documenten’ bewaard worden, worden wel automatisch bewaard in OneDrive (die gekoppeld is aan een persoonlijke Office 365 account). Op die manier zijn alle documenten steeds beschikbaar en is de kans op verlies onbestaande.


Opgelet!

  • Als er een probleem is met de software van de laptop, zal alle besturings- en gebruikerssoftware worden overschreven. Alle bestanden en data die op dat moment niet in ‘Mijn documenten’ (en dus in OneDrive) bewaard werden, worden onherroepelijk gewist. De school draagt hierin geen enkele verantwoordelijkheid.
  • Uiteraard worden er geen automatische backups gemaakt wanneer er niet met een persoonlijke Office 365 account wordt aangemeld.

 

Hoe?

Voor de leerlingen van de eerste graad voorziet de school een laptop voor het volgen van het onderwijs in de klas en thuis. Ook tijdens de vakantieperiodes blijft de laptop ter beschikking van de leerling. De school vraagt een jaarlijkse bijdrage om een garantie- en serviceovereenkomst af te sluiten gedurende de gebruikstijd door de leerling.

  

Problemen?

  1. Bij Softwareproblemen wordt eerst het ICT-team van de school gecontacteerd via een ticket op Smartschool. Wanneer de problemen niet intern kunnen worden opgelost, contacteert de school de leverancier.
  2. Bij dringende problemen tijdens de vakantie kan de leerling op werkdagen tussen 9u en 17u contact opnemen met de helpdesk van de leverancier op het telefoonnummer 09/277.97.38.

 

Vanaf het derde jaar kopen/leasen onze leerlingen zelf een laptop bij Signpost. 

Onze school werkt met een BYOD-project (Bring Your Own Device). Dit betekent dat leerlingen een eigen laptop gebruiken in de klas om hun leerproces te ondersteunen. Om dit vlot en uniform te laten verlopen, werken wij samen met Academic Hardware van Signpost.

 

Wat is BYOD en waarom doen we dit?
Bij BYOD brengen leerlingen hun eigen laptop mee naar school. Digitale vaardigheden zijn cruciaal in het onderwijs van vandaag. Door dagelijks met een eigen laptop te werken, versterken leerlingen hun zelfstandigheid, planning, en digitale geletterdheid.

 

Voordelen van dit systeem

  • Onderwijsklare toestellen, afgestemd op wat leerlingen écht nodig hebben.
  • Inclusief premium service: snelle herstelling of vervanging bij defecten.
  • Software en ondersteuning op maat van onze school.
  • Kopen of huren: u beslist!
  • Alles op één plaats geregeld: toestel, verzekering én service.
  • Gespreide betaling mogelijk.
  • Stevige behuizing (geschikt voor dagelijks schoolgebruik). Altijd geleverd met schokbestendige case of laptophoes voor optimale bescherming tegen valschade.
  • Vooraf geïnstalleerde software.
  • Extra lange batterijduur, met batterijgarantie (gratis vervanging bij <70% capaciteit).
Terug
loading...